همزمان با روز معلم، سومین کارگاه معنویت پژوهی برگزار شد؛

معنویت و جامعه شناسی

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): پژوهشکده اخلاق و معنویت با همکاری مرکز همکاری های بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سومین کارگاه تخصصی معنویت پژوهی را صبح امروز با عنوان «معنويت و جامعه شناسی» با ارائه دکتر باقر طالبی دارابی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکا:  همزمان با روز بزرگداشت معلم، به همت گروه اسلام و مطالعات معنویتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت و با همکاری مرکز همکاری های بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سومین کارگاه تخصصی با موضوع «معنويت و جامعه شناسی»، روز پنجشنبه 12 اردیبهشت، در تالار شیخ طبرسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد و دکتر باقر طالبی دارابی بحث کارگاهی خود را در این زمینه ارائه کرد.

در این کارگاه تخصصی که از ساعت 9 تا 13 به مدت چهار ساعت ادامه داشت، ابتدا دکتر احمد شاکرنژاد، مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویت، به معرفی حجت الاسلام والمسلمین دکتر باقر طالبی دارابی و آثار ارزشمند ایشان پرداخت و وی را از اولین کسانی دانست که در حوزه مطالعات معنویت های نوپدید دینی مشغول فعالیت است و در نشریاتی چون هفت آسمان مقالات فراوانی از معظم له به چاپ رسیده است.

 دکتر طالبی دارابی،  ضمن تبریک روز معلم و بزرگداشت تعلیم و تربیت، شهید مطهری را بحق، معلمی سترگ برای جامعه معاصر برشمرد که افکار و آثارش همچون چراغی روشن و تابان فراروی جویندگان دانش است.

وی بحث خود را در زمینه نسبت مطالعات معنویت با رویکرد جامعه شناختی، در ابتدا با توضیح و تبیین مقدمات و مفهوم شناسی واژه هایی همچون: جامعه شناسی، جامعه شناسی دینی، Spirituality و New Spiritualism  پیش برد و سپس پرسش هایی را که در این زمینه مطرح است، واکاوی کرده و پاسخ داد و در پایان نیز به تحلیل و نتیجه گیری از مباحث مطرح شده پرداخت.

این کارگاه تخصصی با حضور بیش از سی نفر از پژوهشگران و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی علاقه مند به حوزه های تخصصی مطالعات معنویت، برگزار شد و در ادامه، دکتر طالبی  به سوالات حاضران پاسخ داد.

دبیر علمی این کارگاه دکتر احمد شاکرنژاد، مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت بود.

منبع:
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1398/2/12 پنجشنبه
تعداد بازدید کل: 1141 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1142
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما