با حضور رئیس، دبیر علمی و دبیر اجرایی همایش برگزار شد؛

نشست خبری همایش ملی معنویت و علوم اسلامی

روز شنبه 22 آبان، نشست خبری همایش ملی معنویت و علوم اسلامی با حضور رئیس، دبیر علمی و دبیر اجرایی همایش برگزار شد.

نشست خبری همایش ملی معنویت و علوم اسلامی با حضور رئیس، دبیر علمی و اجرایی همایش، روز شنبه 22 آبان 1400 در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این نشست خبری که از ساعت 10 الی 11:30 ادامه داشت، ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس همایش، در مقدمه‌ای ضمن بیان عملکرد ناصحیح کلیسا و دین یهود که منجر به ایجاد زمینه‌های اعتراض و دین‌گریزی و دین‌ستیزی جامعۀ غربی شد، به پیدایش معنویتخواهی و معنویت‌جویی در اجتماع اشاره کرد که در این میان، افراد و جوامعی سوء استفاده‌های کلانی از این مقوله کرده‌اند.

دکتر علیزاده با تاکید بر این که گسترۀ این عرضه و تقاضای معنویت‌خواهی به جهان اسلام و ایران اسلامی نیز تسری پیدا کرده، گفت: امروزه شاهد خرده‌گفتمان‌های معنویت هستیم که نهادهای حوزوی و فرهنگی باید به پاسخ‌گویی و مقابله با گفتمان‌های فسادانگیز برخیزند. از این رو پژوهشکده اخلاق و معنویتِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با همکاری میز توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برای تبیین و شناساندن معنویت صحیح و ضمانت‌دار و حیات‌بخش، اقدام به برگزاری همایش‌ها، کرسی‌ها و نشست‌های علمی و کارگاه‌هایی در این موضوع کرده است.

وی هم‌چنین ضمن برشمردن سیاست‌های کلی و چهارگانه همایش، به تبیین و توضیح اهداف همایش ملی معنویت و علوم اسلامی پرداخت و با اشاره به مقالات رسیده به دبیرخانه همایش، نظم بخشیدن و انتشار آن‌ها و تبادل با اندیشمندان سایر مناطق جهان را از اهداف دیگر این همایش ملی برشمرد.

در ادامه نشست خبریِ یادشده، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد رودگر، دبیر علمی همایش، به محورهای این همایش و برنامه‌های علمی افتتاحیه و اختتامیه اشاره کرد و گفت: نشست‌ها، گفت‌وگوها و مقالات این همایش، بستری است برای تضارب آراء بین عالمان دینی و غیردینی تا به نتایج نوین و جدیدی دست یابیم.

در ادامه، دکتر رودگر ضمن تشکر از نهادها و مراکزی که در برگزاری این همایش مشارکت و همکاری داشته اند، پنل‌های تخصصی این همایش سه روزه را معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم گریوانی، دبیر اجرایی این همایش نیز به سین برنامه‌ها و سخنرانان و ارائهکنندگان مباحث در این همایش اشاره کرد.

همایش ملی معنویت و علوم اسلامی از 25 تا 27 آبان 1400 در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی واقع در پردیسان، هم به شکل حضوری و هم مجازی برگزار خواهد شد.

منبع:
عكس هاي مرتبط :
كلمات كليدي : نشست خبری همایش معنویت وعلوم اسلامی , پژوهشکده اخلاق و معنویت , نشست خبری , همایش

تاریخ خبر: 1400/8/22 شنبه
تعداد بازدید کل: 97 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 98
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما