پژوهشکده اخلاق و معنویت برگزار کرد؛

رونمایی و معرفی کتاب ISLAMIC PSYCHOLOGY AROUND THE GLOBLE (روان‌شناسی اسلامی در سراسر جهان)

پژوهشکده اخلاق و معنویت ضمن یک نشست علمی، از کتاب «روان‌شناسی اسلامی در سراسر جهان» رونمایی و با ارائه دو تن از اساتید حوزه و دانشگاه، آن را معرفی کرد


پژوهشکده اخلاق و معنویت روز سه‌شنبه 24 خرداد 1401، یک جلسۀ رونمایی و معرفی کتاب روان‌شناسی اسلامی در سراسر جهان  
ISLAMIC PSYCHOLOGY AROUND THE GLOBLE)) برگزار کرد که حجت‌الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی و حجت‌الاسلام دکتر حمید رفیعی‌هنر، به معرفی این اثر ارزشمند پرداختند و دکتر مهدی فصیحی دبیری علمی این جلسه را بر عهده داشت.

در این جلسه که از ساعت 9 تا 11صبح در سالن شهید سلیمانیِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، دکتر ابوالقاسم بشیری؛ عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)؛ دکتر محمدرضا احمدی؛ رئیس دانشکده روان‌شناسی مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت؛ دکتر عباس پسندیده؛ رئیس پژوهشکده اخلاق و روان‌شناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث؛ و جناب آقای دکتر حمزه عبدی؛ مدیر گروه روان‌شناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث به عنوان اساتید مدعو حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، دکتر حمید رفیعی‌هنر؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن معرفی اجمالی کتاب، به پیشینه علم روان‌شناسی مدرن و ورود آن به ایران و نیز بیوگرافی مختصر سه تن از پدیدآورندگان و سرویراستاران کتاب مزبور و آثارشان پرداخت و گفت: این اثر ارزشمند، با مشارکت 30 روان‌شناس از هفده کشور، در یک مقدمه و هفده فصل، در 360 صفحه تالیف و تدوین شده است.

وی در ادامه به عناوین هفده‌گانه فصل‌های این کتاب و نویسندگان آن‌ها اشاره کرد و در بخش دوم صحبت‌های خود، ضمن اشاره به وضعیت روان‌شناسی اسلامی در کشورهای جهان، از جمله انگلستان، آمریکا، سوئد، هلند، استرالیا، پاکستان، اندونزی و ...، به چالش‌های مربوط به روان‌شناسی اسلامی در سراسر جهان و چشم‌اندازهای پیشِ‌رو نیز اشاره و توضیحاتی درباره آن‌ها ارائه کرد.

دکتر مسعود آذربایجانی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز گزارشی از فصل ششم این کتاب ارائه نمود که با عنوان «وضعیت روان‌شناسی در ایران؛ گذشته، حال و آینده» نگاشته شده است.

وی در بیانات خود به تفصیل به ضرورت، ساختارها، محورهای مباحث، تاریخچه و پیشگامان روان‌شناسی اسلامی، روان‌شناسی اسلامی در قرن 20 و نیز آثار و مجلات تولید شده و همایش‌های برگزار شده و نیز برنامه‌های آموزشی  به صورت رشته‌های آکادمیک پرداخت. همچنین درباره چالش‌ها و محدودیت‌های روان‌شناسی اسلامی و چشم‌انداز آینده آن در ایران توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نیز دکتر حسن بوسلیکی، مدیر گروه تربیت پژوهشکده اخلاق و معنویت، گزارشی از فعالیت‌ها و پروژه‌های این گروه و آثار در حال انتشار ارائه کرد. این جلسه با پرسش حضار و برخی از شرکت‌کنندگان مجازی و پاسخ‌های ارائه‌کنندگان پایان یافت.  

منبع:
كلمات كليدي : رونمایی کتاب , دکتر رفیعی هنر , دکتر مسعود آذربایجانی

تاریخ خبر: 1401/3/24 سه‌شنبه
تعداد بازدید کل: 170 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 171
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما