جدیدترین اثر چاپ‌شدۀ پژوهشکده اخلاق و معنویت:

کتاب طلاق در آینه پژوهش‌های روان‌شناختی

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): کتاب «طلاق در آینه پژوهش‌های روان‌شناختی» به قلم ناصر آقابابایی از چاپ خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایسکا: به همت گروه تربیت پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت، کتاب «طلاق در آینه پژوهش‌های روان‌شناختی»، تالیف دکتر ناصر آقابابایی، به تازگی چاپ و روانۀ بازار نشر گردید.

این کتاب که 250 صفحه و شامل پژوهشهای تجربی دربارۀ طلاق در ایران و سایر کشورها در زمینه همایندها، پیشایندها و پیامدهای طلاق است، راههای پیشگیری از این پدیدۀ شوم و خدمات روانشناختیِ کاهندۀ آسیبهای ناشی از طلاق را مرور کرده و پس از یک مقدمه، در پنج فصل، عوامل گوناگون مؤثر بر طلاق و نیز شیوههای پیشگیری از آن را شناسایی و معرفی نموده است؛ این فصلهای پنج‌گانه عبارتند از:

  1.  همایندها و پیشایندهای روانشناختی طلاق (شامل: معنای طلاق، باورها و طرحوارههای ناسازگار، خشونت و پرخاشگری،انتظارها از خود و...)؛
  2. مداخلۀ پیش از طلاق و پیشگیری از طلاق ( شامل: عوامل حفاظتکننده، مشاوره و زوجدرمانی در برابر داوری،رفتاردرمانی دیالکتیک، ذهنآگاهی و...)؛
  3. پیامدهای طلاق (شامل مباحث سازگاری با طلاق، اختلال جسمی و روانی، مشکلات مالی، بازسازی هویت و...)؛
  4. مداخلههای پس از طلاق (شامل: کتابدرمانی، درمان هیجانمدار، آموزش مهارتهای زندگی و...)؛
  5. سخنی دربارۀ رضایت زناشویی.

 در معرفی پشت جلد این کتاب چنین آمده است:

سستی بنیان خانواده و کاهش مهر و دوستی افراد از پیامدهای جامعۀ متمدن و صنعتی امروز است. ازآنرو که خانواده سنگبنای جامعه است، طلاق میتواند از یک گرفتاری شخصی به مسئلۀ عمومی در ساختار اجتماعی تبدیل شود. در چند دهۀ گذشته پژوهشهای بسیاری دربارۀ کیفیت و پایداری ازدواج در سراسر دنیا انجام شده است؛ اما اطلاع ما از این پیشینۀ پژوهشی چندان منسجم نیست... .

کتاب «طلاق در آینه پژوهشهای روانشناختی» در قطع رقعی و در 250 صفحه توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، چاپ و در دسترس علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

منبع:
كلمات كليدي : طلاق در آینه پژوهش‌های روان‌شناختی , پژوهشکده اخلاق و معنویت

تاریخ خبر: 1402/9/19 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 88 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 89
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما