کتاب اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلغان در سیره اهل بیت(ع)

اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلغان در سیره اهل بیت(ع)

کتاب «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلّغان در سیره اهل بیت (ع)» توسط مرکز چاپ و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی چاپ و روانۀ بازار نشر شده است.

کتاب «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلّغان در سیره اهل بیت (ع)»، تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدپور، در 297 صفحه و با قطع رقعی، توسط مرکز چاپ و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی چاپ و روانۀ بازار نشر شده است.
«تبلیغ دین» مهم‌ترین رسالت‌ حوزه‌‌های علمیه است و منش، رفتار و زیست اخلاقی مبلّغان دینی، خود برترین تبلیغ برای دین به شمار می‌رود. هدف کتاب "اخلاق تبلیغ دین" معرفی اصول اخلاقی تبلیغ دین است. این اثر، پژوهشی از نوع کیفی است که در آن، اطلاعات گردآوری
شده از راه‌های تجربه، مشاهده و عمدتاً مطالعۀ منابع دینی، با استفاده از روشهای توصیفی و تحلیلی، پردازش و جمعبندی گردیده است. ویژگی‌ این کتاب در این است که:

 اولاً: پدیدۀ تبلیغ دین را از منظر اخلاقی بررسی کرده؛

 ثانیاً: علاوه بر توصیه های گفتاری، نمونه‌های عملی التزام اهل‌بیت(ع) به اصول اخلاقی تبلیغ دین را در مورد هر اصل اخلاقی، از منابع معتبر روایی استخراج و عرضه نموده؛

ثالثاً: اصول اخلاقی کلی تبلیغ را بر مصادیق جزئی و امروزی آن‌ها منطبق کرده و اصطلاحاً کدهای اخلاقی تبلیغ دین را بیان نموده است.

این کتاب بعد از پیش‌گفتار و مقدمه در هفت فصل سامان یافته که عبارتند از: کلیات و اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع؛ جایگاه تبلیغ دین در فرهنگ اسلامی؛ جایگاه اخلاق در تبلیغ دین؛ اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام در عرصۀ حیات شخصی؛ اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام در عرصۀ حیات اجتماعی؛ و در انتها جمع‌بندی و نتیجه‌گیری.

منبع:
كلمات كليدي : اخلاق تبلیغ دین , پژوهشکده اخلاق و معنویت

تاریخ خبر: 1402/8/14 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 117 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 118
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما