معرفی کتاب؛ رشد اخلاقی کودک در تعامل خانواده و رسانه‌های تصویری تازه‌ترین اثر دکتر حسن بوسلیکی با عنوان «رشد اخلاقی کودک در تعامل خانواده و رسانه‌های تصویری» به تازگی از چاپ خارج و روانۀ بازار نشر شد.

یکی دیگر از آثار دکتر حسن بوسلیکی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیر گروه تربیتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت، کتاب «رشد اخلاقی کودک در تعامل خانواده و رسانه‌های تصویری» است که به تازگی از چاپ خارج و روانۀ بازار نشر شده است.

این اثر که در شمار آثار تأییدشده برای ارائه به جامعۀ علمی کشور قرار گرفته، به همت دبیرخانه حمایت از پژوهشهای مورد نیاز حوزههای علمیه و نظام اسلامی و دانشگاه معارف اسلامی منتشر شده و بعد از مقدمه،‌ در پنج فصل نگارش یافته که عبارتند از:

فصل یکم) شناسنامه پژوهش؛ شامل بیان مسئله و اهمیت موضوع، پیشینه تحقیق و تعاریف واژهها و ... است.

فصل دوم) مبانی نظری و ادبیات پژوهش؛ شامل مباحثی چون: چیستی، ابعاد و مقصد رشد اخلاقی؛ تاثیر خانواده در رشد اخلاقی؛ تاثیر رسانه در رشد اخلاقی و ارزش معرفتی قرآن و سنت است.

فصل سوم) تاثیر خانواده در رشد اخلاقی کودک و نوجوان؛ شامل مباحثی مانند: دشواریهای برداشت از آیات و روایات در این زمینه برای خانوادهها، شرایط خانواده ها در تربیت فرزند، عوامل و سازوکارهای رشد اخلاقی در خانواده است.

فصل چهارم) تاثیر رسانه در رشد اخلاقی کودک و نوجوان؛ که به شرایط امروزی رسانهها، تاثیر آنها بر روی کودکان و تهدیدها و فرصتها به لحاظ الگودهی برای این قشر از جامعه میپردازد.

فصل پنجم) ارائه مدل تعامل خانواده و رسانه در رشد اخلاقی کودک و نوجوان؛ شامل بحثهای شکاف نسلی و زوال کودکی، گونهشناسی وساطت والدین در مصرف رسانهای کودک و ارائه مدل تعاملی بین خانواده و رسانه برای رشد اخلاقی فرزندان است.

کتاب رشد اخلاقی کودک در تعامل خانواده و رسانه‌های تصویری در 367 صفحه و قطع وزیری، در پاییز 1402 به همت دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی و دانشگاه معارف اسلامی چاپ شده و در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است. متقاضیان برای تهیه و مطالعه این کتاب میتوانند به قم، بلوار جمهوری، بین کوچه 4 و 6، انتشارات دانشگاه معارف اسلامی مراجعه کنند یا با تلفن 32110590 تماس بگیرند.

کلمات کليدي
حسن بوسلیکی, رشد اخلاقی کودک در تعامل خانواده و رسانه‌های تصویری
 
امتیاز دهی
 
 

[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 62
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما